The Green Hornet el. Green Lantern?

2011 är det prämiär för två filmer som jag... har svårt att hålla isär måsta jag ärligt erkänna. Den första har premiär 21 januari och den andra kommer ha sin premiär (i USA) den 17 juni nästa år. Självklart pratar jag om The Green Hornet och Green Lantern, två actionhjältar och "green". Jag menar, visst är det lätt att blanda ihop dem båda?





The Green Hornet är i alla fall från början ett radioprogram och som började sändas den 31 januari 1936 och startade som serie (comic book, hallå!) år 1940. Likt alla andra superhjältar har han ett alterego, Britt Ried, och en följeslagare som heter Kato. Superkrafter då? Geni, mästerdektektiv och kampsportsmästare.

Green Lantern publicerades första gången år 1940 (vilket f*cking sammanträffande!) av DC Comics, ja ni vet, samma bolag som gett oss Batman, Stålmannen och Wonder Woman. Green Lantern heter egentligen Hal Jordan, och kan kasta plasmapilar (min översättning sucks, jag vet), använda sig av telepati och en hel massa annat dravel ni kan läsa mer om här. Green Lantern har mer en "flickvän" än kompanjon som heter Carol Ferris/Star Sapphire (ska bli min nya tag btw).

The Green Hornet kommer spelas av Seth Rogen (Knocked up, Kung Fu Panda m.fl) och Green Lantern kommer spelas av Ryan Reynolds (dreglar ner hela tangentbordet...). Så, vad ska man se? Gröna bålgetingen eller grön lykta? I'M SO EXCITED! Serieboks-film när den är som bäst!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0