27/12 -09

Ah! ÄNTLIGEN gott folk är jag tillbaka! Efter diverse påtryckningar från folk runt om i min närhet måste jag ju uppdatera er kort om vad jag fick i jul, vad jag har gjort i K-holm so far och vad som komma skall, även om det inkluderar mindre roliga händelser.

Som sagt, i jul fick jag mer eller mindre allt jag kunde önska, däribland en vit jul! Böcker, dvd-er och annat smått och gott. Nu ska dessutom stålarna brännas på mellandagsrean, den obefintliga i fallet Katrineholm. Kan ni fatta? Dagen efter annandagen och det är totalt dött i centrum?! Jag trodde centrumnäringen ville ha en levande och framförallt kommersiell dag med butiker öppna långt in på söndagskvällen. Men tji fick jag. Endast Åhlens var öppet (av de affärer värda att gå i). Så efter vårt antiklimax åkte vi och handlade glass, för tröstens skull. Annars kommer mina dagar bestå av plugg, shopping och qualitytime med familjen (även om delar av den går mig på nerverna).

Har inte planerat något över nyår, kanske lite middag med mamma eller med Jocke och hans päron? Vi får se. Och efter det blir det några dagar innan vi åker på begravning den 5:e. Ser inte fram emot det, vill bara ha det överstökat och åka hem till min egen lägenhet, min egen säng och min alldeles egna Jocke. Att jag tycker att han har PMS beror nog mer på mig än på honom. Jag har inte alls varit mig själv. Denna C-uppsats tar verkligen all min energi, rent psykiskt och mentalt. Bara vetskapen om att den ska vara mer eller mindre klar när jag knappt börjat (ja gott folk, så långt ut på fisens mosse som man kan komma). Jag har liksom hoppat över det där med att vara stressad, jag har mer en domedagsfeeling.

Och Liz, ingen vattenpiphistoria från min sida, men jag blev lite lullig, det ska erkännas :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0