12/11 -09

Idag blir det genusplugg för hela slanten eftersom jag ska lämna in hela min bakgrundsdel på måndag, nice! Jag ska nog småstäda lite också. Som vanligt då alltså. Idag är jag annars extra glad! Först har två hoyor slagit ut - varav den ena är en förstagångare! H. buotii (nedan) är en tunnbladig hoya som växer snabbt. Den är relativt vattenkrävande och ska helst inte stå i gassande sol. Min är drygt ett år gammal och kom som en ensam liten ranka med 4 blad, så den har växt på ganska bra. Den luktar svagt av något oidentifiertbart, men bara om man verkligen sticker nästan i blommorna. Igår natt tyckte jag den lukta kassler (!). Sedan blommar min h. heuschkeliana också, och den luktar smörpopcorn. Så nu går vi runt och är konstant sugna på popcorn och kassler - vilken kombo :P





Det är lite svårt att fånga på bild, men blommorna är alldeles ludna och gulliga. :)

Sedan (för att återgå till varför jag är på ett så bra humör) ringde de från Academic Work och jag ska återigen sitta tentavakt! De jag arbetat för första gången var så nöjda med mig att de ville ha mig igen *skuttar av glädje*. Snacka om självförtroendeboost!










Kommentarer
Postat av: josefin

hej söta tova!:)

2009-11-12 @ 20:37:39
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0