3/11 -09

Jaha, igår kom filmerna jag väntat på! Skratta ni bara men jag råkar ha en alldeles speciell relation till animerat, både i 2D och 3D (som ni kanske la märke till i förra inlägget?). Jag fick hem 2 filmer av Hayao Miyazaki, "Laputa - Slottet i himlen" och "Kikis expressbud". Jag har redan 3 filmer av honom tidigare, "Min granne Totoro", "Det levande slottet" och den Oscars-belönade "Spirited Away". Skrattat klart eller är det idiotförklaring av mig som gäller? Jocke bara skakar på huvudet åt mig. Hoyor och "barnfilmer" (tycker han ja!), vilken brutta han skaffat...

Så, härnäst väntar jag på hans senaste alster - "Ponyo on the cliff". Vi får väl se hur bra den är... Jag får väl skaffa ungar snart nog som svepskäl till min udda... Hobby?

Ponyo on the cliff


Och så för lite vuxenpoäng, jag köpte även en cd av Hardcore Superstar, deras "Dreamin' in a casket".


Kommentarer
Postat av: Liz.

Hayao Miyazaki's filmer är underbara! Jag har också "Spitited away", "Det levande Slottet" och "Princess Mononoke". Jag måste få låna några filmer av dej :P

2009-11-04 @ 18:27:02
URL: http://ladylazarus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0