Posthelvete!

Idag fick jag verkligen hjärtat i halsgropen, massor av tankar han flyga genom mig ganska tomma utrymme som kallas hjärna. Kuvertet darrade i min hand och jag läste avsändar-raden... Stora, fula bokstäver som spottades upp i ansiktet på mig - KRONOFOGDEN. En smärre panik utrbröt och frågor som: jag har väl ingen kredit? Va fan har jag gjort? Är det till Jocke? Sedan läste jag vem som var mottagaren, Karl Magnus Magnusson. Förvirring och panik byttes mot ilska, ja rent hat till och med. Denna Magnus Magnusson bor inte på min adress, bodde inte där innan mig och så vitt jag vet ska ingen sådan flytta in på min adress. Tydlig fungerar vårt postinkast som någon sorts postbox. Jag har både fått bilförsäkringar, STIM-tidning och nu kronofogdepost hemskickat till min adress i hans namn. Vi har ringt posten och sagt att denna Magnus inte bor här, vart enda brev han fått har jag skickat tillbaka med orden: "MOTTAGAREN BOR EJ PÅ DENNA ADRESS". Man fan alltså, ändå får man sån här skit. I AM F*CKING PISSED!

Och när jag ändå är i farten, detta j*vla Bring Citymail! Den riktiga Posten kommer runt 11 (superbra!) och sedan kommer Citymail vid 4?! Varför kan det inte bara vara en post för? Varför ska man ha en massa olika företag för den tjänsten för? Lata, finniga, j*vligt sena brevbärare (borde inte få heta det!) som trycker ner posten i inkastet! BORT MED SKITEN!

Så, nu har jag avreagerat mig. Nu blir det mer hemtenta och kaffe.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0