Resumé

Hemma i Öret igen efter en intensiv helg i K-holm och dags för ett nytt blogginlägg.

Mycket vatten har runnit under broarna i Örebro sedan jag åkte från Öret för en välbehövlig minisemester i hemstaden. En skön men också väldigt intensiv helg måste jag säga. På lördagen shoppade jag och mamsen i Norrpan och bara hade det piano tillsammans, eller ja, vi hade det trevligt i alla fall. På kvällen blev det svenska kräftor tills magen stod i fyra hörn och jag rullade bokstavligen i säng. Trött och mätt, nästan i ett komaliknande tillstånd somnade jag den natten.

På söndagen blev det ingen rast eller ro för vår svarttaxi Marie M. Först tipspromenad Ramsjöhult för att sedan skynda hem, slå in paket (Malin laga mat och mamma klippte gräsmattor) och ut i ett huj till farsgubben som fyllt år några veckor tidigare. Blev en ganska lång fika innan vi åkte in till stan igen för att skynda oss till nästa event, lokal fotboll. Division 2 har aldrig varit så hemsk! K-holms "stolthet" (not mine!) Värmbol spelade 1-1 mot Värmdö och därmed är chansen att avancera i seriesystemet kraftigt reducerad. Well well, kvällen avslutades med ännu en kort fika hos svärföräldrarna innan momma och jag åkte hem.

På måndag dag hände inte mycket, mamma jobba och Malin åkte till skolan. MEN, på kvällen var det "seans" med Vendela Cederholm (om ni sett det okända på tv4+ så vet ni vem det är). Först fick Vendela kontakt med en kvinna som ville kontakta sitt barn och barnbarn som satt några rader från oss. Lite småhäftigt men jag var inte övertygad om att man kan prata med döda från the other side. När hon var klar blickade Vendela ut över rummet med oss ca 60 pers som samlats. Hon kollade ett tag tills hon pekade på... mig. "Jag har en man här som vill ha kontakt med dig". GAH! Jag höll på att skita på mig! En stilig man som höll på med gentlemannasporter... Vendela radade också upp en massa annat som var specifikt för denna man. Men inte vet jag vem det är! Ska kolla med pappa senare ikväll... Anyhow, han ville bara tala om att jag ska göra det som känns rätt och att det enda jag behöver är att ta mig i kragen lite mer. Min väg är redan lagd, det gäller bara att ta tag i det. Det kunde jag väl listat ut själv?!

Idag har jag varit på föreläsning om valkampanjer, lyssnade lagom mycket. Har så mycket annat att grubbla över... Seminarier, hemtentor, C-uppsatsen, eventuell flytt och hemliga män... Dessutom ska det bli ordning och reda på bloggen! Med tips och trix... :D You'll see! Så, här kommer veckans klipp/video eller "Onsdag på tuben" som jag kommer kalla den. Bra va?! :D PS! Ses bäst i HD på vimeo

Grandeur Nature 2007 timelapse movie from David Coiffier on Vimeo.


Kommentarer
Postat av: dani

Niceee, sounds like u had fun. :)

Grym video btw. hann inte se hela för idol börjar nu haha. kram

2009-09-16 @ 20:02:25
URL: http://justdani.blogg.se/
Postat av: Marie

Intensivt och kul att ha Tofsan på besök! Fick välbehövlig vila framför tv-mediet igår kväll. Dreamcatcher, Bacholerette och True Blood. Varför är avsnitten så korta? :-) Somnade med fyrkantiga ögon.

2009-09-17 @ 10:49:38
Postat av: Tova

Ja, längre True Blood avsnitt till folket!

2009-09-17 @ 11:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0