Flygkaoset

Usch, på onsdag är det planerat att min lillasyster ska hem från Österrike, med flyg. Hur tänkte de åka då? Nyss läste jag att delar av det svenska luftrummet var öppet för trafik men att i princip resten av europa hade sina flygplatser stängda. Bummer, då får de väl åka tåg tänker väl ni. Well, fick ett oroväckande sms från Malin där hon skrev att "tågtrafiken är också avstängd". Konstigt tänkte både mamma och jag och vi googlade fram att landmassor har rört sig i alperna och krossat delar av ett förbipasserande tåg. Så all tågtrafik via alperna är closed. Så då blir det väl buss. Vi kan bara vänta och se.


Ett fjärde alternativ?



PS. läste nyss att ett nytt moln aska kommer in från norge, damnit.


Kommentarer
Postat av: Liz.

snart är den här, domedagen. jordbävningar, vulkanutbrott, tsunamis.. it's the end!!! :S

2010-04-19 @ 17:42:34
Postat av: Malin

Vi kommer aka buss hem pa onsdag ifall vi inte kommer iväg med flyg! Sa jag är hemma innan helgen iallafall :)

Har köpt en present till dig som jag hoppas du kommer gilla



Kram!

2010-04-19 @ 18:07:57
Postat av: dani

hej tova:)

jag tänkte gå ner på stan på fredag (om det inte regnar då förstås) så en fika vore toppen! :) vi kan ju höras när det närmar sig! Men tänkt är det att åka ner efter lunch någon gång. kram!

2010-04-20 @ 19:54:06
URL: http://justdani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0