En sväng till IKEA

Det finns sina ups and downs i varje förhållande - och idag hade vi uptime! Skön sovmorgon för att sedan åka ut till IKEA och handla upp Jockes presentkort (även om vi givetvis handlade för mer). Men jag tackar i alla fall Pressbyrån Järntorget för vårt nya påslakanset, TACK! Sedan bjöd även Jocke på lunch på IKEAs matservering. Vi lyckades äta för hela 78 spänn - tillsammans! WHAT! Då fick jag ändå panerad spätta med remouladsås, dricka, sallad, bröd, kaffe och prinsesstårtbit och Jocke åt köttbulls + tillbehör han också. Så billigt kommer man inte ens undan på Uni.



Som vanligt när vi åker ut till Marieberg blev det en sväng in på Willys och sedan köpte vi lite rökt makrill hos fiskhandlaren brevid, mums! Och när jag frågade var makrillen var fiskad svarade den unge fiskhandlaren "västkusten", well, duh. Det fattar jag väl! Jag bad honom precisera och det blev "Smögen, runt där". Snacka om dålig koll grabben :P

Kommentarer
Postat av: Marie

Makrillen var säkert inte fångad vid Sollust, mitt emot hacket, på ca 20-22 meters djup...

2010-04-29 @ 12:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0