Eurovision Song Contest à la 2008

Tittade i tisdags på försnacket till Eurovision Song Contest (ska det sitta ihop?) och jag och Jocke började leta runt lite på youtube på gamla ESC hits som vi gillade. En av mina long lost favourites var bland annat Turkiet 2008. De skickade ett rockband vid namn Mor ve Ötesi med låten Deli. Fortfarande lika bra idag!



Jocke letade fram en annan mycket bra låt från 2006, kommer ni ihåg Mihai Traistariu med Tornero? Bra skit där alltså.



Annars var 2008 ett MYCKET bra år med många bra låtar! Ani Lorak - Shady Lady (Ukraina), Sirusho - Qele qele (Armenien), Deep Zone & Balthazar - DJ, take me away (Bulgarien) och min absoluta favorit: Boaz Mauda - The fire in your eyes. Superfin!

Sedan fanns det småroliga bidrag såsom fransmannen Sébastien Tellier med låten Divine, ni vet, han som kom körande på en golfbil upp på scen. Eller Bosnien & Herzegovina som hängde tvätt (Laka med låten Pokusaj). Sådana gillar vi också!

Och sen kommer låtarna vi inte vill kännas vid - typ Lettlands "Pirates of the sea", eller Spaniens Elvis-imitatör med leksakgitarr. Men värst var nog Azerbajdzjan ved någon gott vs. ont tolkning jag inte ville hänga med på. Och Sverige? Ja, vi skickade ju fågelskrämman Perelli.

Vilken låt kommer du ihåg mest från ESC? Bra som dålig spelar ingen roll (eller år/land)!

Kommentarer
Postat av: josefin

jag hejade på tornero när den var med, eller ja, det var en av mina favoriter :)

2010-04-29 @ 23:18:23
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: josefin

sv: njaa jag tyckte den var rätt fin första gången jag hörde den, men sen var den bara tråkig och jag gillar inte anna så mycket :/

2010-04-29 @ 23:52:05
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0