Nesting in Pennybridge

Släktträff i Enköping föregående helg, jobb hos farsgubben i veckan och ett dygn hos mamma avslutas med en fika på stan med Liz - och snack om New York.

- Du är en hipster
- Vadå, är jag en trosa eller?
- Nej, nej, de är människor i Williamsburg som lyssnar på alternativ musik
- ...ok...

Har fortfarande inte googlat men jag litar på att hon gav mig en komplimang, I hope so anyway.

Annars är dagens mest knasiga - vi har ofrivilligt fått husdjur. En duva har byggt bo på vår balkong och lagt två små ägg. Japp, ni tänkte rätt. Vi har inte varit ute på balkongen så mycket denna sommar... Tyvärr har Jocke stört boet lite så duvmamman har flytt fältet (för tillfället hoppas vi) och lyckats rulla ner sina ägg i springan mellan balkong och plåten runt balkongen. Jag lyckades lirka upp båda med hjälp av två skedar, men de är lite skadade av att ha suttit fastklämda :( Hoppas duvmamman kommer tillbaka, annars vet jag inte vad vi ska göra.

Tills vi hörs igen, ciao!


Kommentarer
Postat av: lix

haha det VAR en komplimang :) åh nej, stackars äggen :(:( jag tror inte mamma kommer tillbaka om ni har rört dom.. det är nått med lukten har jag läst. haha, fågelexpert som jag är. håller tummarna för att hon kommer tillbaka dock! :P

2010-08-15 @ 23:08:48
URL: http://ladylazarus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0