21/1 -10

Innan jag äter lunch (soppa på påse) tänkte jag skriva ett litet inlägg om porslin som jag starkt överväger att börja samla på, båda kommer från Rörstrand och är urtjusiga! Och sedan är jag ju också en sucker för kombon blått och vitt.

Den översta serien består enbart av fat och kopp men får gärna hamna i min samling i alla fall - Mon Amie. Den formgavs redan på 1950-talet men skulle passa bra vilken tidsera den än är i. En riktig klassiker!

Den nedersta serien heter Pergola och är inspirerad av medelhavet och den svenska skärgården, och visst är den läcker? Denna serie finns i 15 delar och kostar en hel del...



... sedan älskar jag människor som färgkoordinerar sina bokhyllor. Snyggt på håll men jag vet inte om det skulle funka hemma hos oss. Tjusigt nonetheless... 1  2  3  4!

Kommentarer
Postat av: Marie

Undrar om de som färgkombinerar bokhyllor tänker lika mycket på innehållet som på utsidan? Porslinet mycket tilltalande! Mon Amie är nog favoriten. Pergola kan kanske upppfattas lite oroligt i mönstret? Svårt att avgöra på bild och inte IRL. :-)

2010-01-21 @ 16:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0