Metro 2033

Idag kom äntligen boken jag väntat på, Metro 2033!

Ni vet hur det kan vara, man zappar planlöst på dumburken tills man fastnar för något, något man liksom inte kan sätta fingret på, men man kollar i alla fall. I mitt fall var det Kobra och deras Ryssland-special. Efter programmet blev jag jättesugen på boken, så jag köpte den... Anyway, bara det att den släpps som spel gör det hela hur coolt som helst. Och spelet... Jag som är rädd för att spela Half Life, hur ska jag någonsin kunna spela detta?!




MOSKVA ÅR 2033. Civilisationens nordligaste utpost, en ensam metrostation, attackeras av gåtfulla varelser som uppstått i det sista kriget. Världen ligger i ruiner, jordytan är kontaminerad och ett rov för solens dödliga strålar. En sista människospillra har sökt skydd i Moskva-metron, världens största atombombssäkra bunker, där stationerna har omvandlats till små statsstater med egna ideologier och styrelseskick. Överallt pågår en ständig kamp om livsutrymmet, vattenfiltren, elaggregaten och svampodlingarna, alltmedan mörkret och fasan härskar i tunnlarna.

En ung man tvingas ut på en farlig vandring genom den underjordiska labyrinten av tunnlar, schakt och sidospår, där ingen vet vad som väntar bakom nästa kurva.

METRO 2033 bygger på sovjetiska myter om en hemlig stad under jorden och det faktum att Moskvametron byggdes för att motstå en kärnvapenattack. Boken har gjort succé i hemlandet och är under översättning till ett stort antal språk. Våren 2010 utkommer ett datorspel som bygger på boken.

Källa




 




Kommentarer
Postat av: josefin

sv: åh tack tova! =) allt bra med dig?<3

2010-02-01 @ 23:33:25
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0