Fula tricks

Årets bokrea - jag har redan hittat en massa böcker jag vill ha, som jag redan har och som jag inte skulle btala ett ruttet korvöre för. Och varför envisas bokhandlarna att sälja samma titlar år efter år? Jag hatar knepet med att, i en bokserie, sätta ut del två, tre och fyra av en bok på rea och envisas med att ha del ett i fullpris, inte snyggt spelat! Jag lyckades i alla fall få med mig tre böcker (maybe att jag handlar fler i veckan) från ICA innan Jocke sa stopp. Heligt blod, helig gral; Madame de Pompadour och Katedralen vid havet fick följa med mig hem. Gemensam nämnare? I'm such a sucker for history

I dag kom även paketet från ellos (som jag inte hunnit hämta ut än) och boken alla Upsala-Ekeby-samlare drömmer om. I NYSKICK! Det ska sägas att den kostade skjortan på tradera, men det är det fan värt. För det första, den har bara gått upp i en tryckning och två, den är förbannat informativ om man är en stor samlare av UE-porslin.




Kommentarer
Postat av: Marie

Jag längtar efter att få bläddra i UE-boken! Och jag längtar efter dig!

Kram

2010-03-02 @ 13:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0