Bio med entouraget

Bara för att Bella påminde mig så fint om mitt löfte om helgens filmrecension...

I fredags gick jag och mitt entourage på den näst sista filmen om Harry Potter, eller del 1 av 2 av sista filmen om vi nu ska vara petiga. Och filmen var - sådär. Jag vet inte om mina farhågor besannades eller om filmen helt enkelt inte hade det där umphf:et som behövs, ni vet, "det". Innan var jag mest rädd att filmen skulle mer kännas som en uppvärmning till vad som komma skall, en transportsträcka, och det känns fortfarande så. Även efter en hel weekends tänkande och grubblande.

MEN, med detta sagt ovan; filmen var inte dålig. Långt ifrån! Helt klart en mycket mer vuxen film i sitt sätt att tilltala publiken. Jag, likt många andra, är uppväxt med både böcker och filmer, när jag var 11 år var de också 11 år (sort of). Stämning, ljus, målgrupp är alla förändrade sen första filmen, vilket bara är positivt. Men för att komma tillbaka till filmen som sågs nu. Jag vet inte om man behövt dela upp filmerna i två delar, men det återstår att se om en halvår när del 2/sista filmen har premiär. Allt för att mjölka oss HP-fantaster på pengar.

PS1. Med entourage menar jag mamma och Maluppan

PS2. Snapparen med röd slinga i håret - RAWR! 

PS3. Jag måste läsa sista boken igen...

Kommentarer
Postat av: isabella

fanns det en snappare med en röd slinga? nu måste jag ju kolla upp honom!

2010-11-23 @ 10:45:06
URL: http://bellabred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0