Italiensk fotboll i synnerhet

Ibland måste jag gå ifrån tv:n, speciellt när jag blir upprörd. Som när det är en debatt på SVT, IQ-befriande tv (A.K.A Paradise Hotel) eller matchen Inter mot Milan som går på tv nu. Serie A har aldrig varit någon favorit, och efter mutskandalerna som avlöst varandra känns det inte längre som om fotboll är en sport i Italien. Och att säga att politik och fotboll inte hör ihop i Italien i allmänhet (och i Milano i synnerhet) är som att säga att semlan inte hör ihop med mandelmassa och grädde. Men mer om det någon annan gång.

En gång i tiden (pre-Jocke som jag brukar kalla det) hade jag en större kärlek till Serie A - och framför allt till Juve. Åh du ljuva Juve! Pavel Nedved var min idol och jag hade till och med en liknande frisyr vill jag minnas. Men med intågandet av en man (HAHAHAHA) i mitt liv förändrades tv-bilden och det så kära Serie A byttes mot det råare Premier League. Ett steg uppåt enligt många, men ibland kan jag sakna det gamla Serie A. Med lite färre filmningar och dykningar. Jag vill i alla fall minnas det så. Låt mig få minnas det så.

Men vad är det jag vill se när jag ser en bra match då? Jag vill se lite bolltrollande! Lite passion! Och framför allt, lite "screw you b*tch"! Lite mer engelsk fotboll alltså. Så, istället för filmningar, divaliteter och jaget framför laget - låt italienarna göra vad det är bäst på. Stå i ett hörn och se lite snygga ut istället. Det har de blivit så duktiga på.








Btw, jag hejar på Arsenal i PL, så nära Serie A man kan komma, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0