Ibland blir jag bara så ledsen

I lördags hände det igen. Det som inte borde få hända, någonstans, någonsin. Ännu en kvinna blir våldtagen i centrala Örebro, och har det inte utbrytit hysteri redan lär det göra det nu. Kvinnor kommer hålla sig inne, eller krampaktigt hålla i någon väns eller partners arm varje gång man ska röra sig efter mörkrets inbrott. Jag personligen har alltid haft någon sorts inre checklista på hur jag ska "klara" mig bäst från att bli påhoppad:

Bara gå på stora vägar med mycket gatulyktor och mycket folk i rörelse, ha mobilen påslagen i fickan med 112 på snabbnummer (håll i mobilen!), nycklarna fastkilade mellan fingrarna i andra handen och lite paranoit studera människor runt mig, skogsdungarna och husen. Jag, rädd? Lite kanske.

Dessutom anser jag att man inte ska gå hem ensam kvälls-/nattetid, beställ hellre en taxi för en hundralapp om du inte kan göra sällskap med någon du känner. Även om en hundralapp i taxi kan svida så är det värt det. För vad är värst, egentligen?


Men vad du än gör, var rädd om dig - gå inte ensam hem!


 


Kommentarer
Postat av: liz

ja, det är som jag alltid har sagt! skippa hellre sista drinken på krogen och ta en taxi. har det varit EN TILL våldtäkt nu? alltså jag finner inga ord.. be careful!



oh btw, du vet inlägget som jag skrev om hipster hitler? grundarna till sidan skrev tillbaka, och de hälsade dej också haha :P: http://ladylazarus.blogg.se/2010/october/seriously.html#comment



okej NEJ, det är inte jag som har skrivit det haha :P

2010-10-17 @ 09:45:58
URL: http://ladylazarus.blogg.se/
Postat av: liz

*och NEJ ska det stå.

2010-10-17 @ 09:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0